lördag 9 maj 2009

Ode till förtröstan

Ode till förtröstan

Bättre sent än aldrig
Var inte orolig du
Envar sin egen lyckas smed
Lyckan står den djärve bi
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge
Tiden läker alla sår
Jag slår mig ner så länge
Andningen är fullt normal
Tiderna förändras, vi med dem
Det är ingen brådska
Det går säkert fint
Så länge det finns liv finns det hopp
Ta det lugnt du
Jag bär evigheten i mitt bröst
Jag sitter komfortabelt här
Livet är kort, men konsten är lång
Hungriga vargar jagar bäst
Öst är öst och väst är väst
Sveriges förhållande till främmande makter är gott
Det ordnar sig
Efter regn kommer solsken
Jag har gott om tid
Jag vet att du är och du blir vad du var
Vad stort sker, sker tyst
Kärleken övervinner allt
Ingenting ont som inte för något gott med sig
Ingen jäkt för min skull
Jag väntar tills du kommer

(Tack okända författare)


Foto Sus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar