torsdag 6 augusti 2009

Shlafsjo!

"Schlafsjo" - det lät ungefär som den slafsiga jello/gelé vi barn fick äta till efterrätt ibland. Tror den var ny på 60-talet.

Och så kom det då hem en singelplatta där några killar sjöng "Schlafsjo, jä, jä, jä!". Klart jag sjöng med, jag gillade ju också slafset som var så roligt skallrigt, genomskinligt och sött!

Vad vill vi ha till efterrätt i dag, grabbar...?

Schlafsjo, förstås!

1963-64... jag var alltså en sådär tre-fyra år när jag rockade loss till efterrättssången
;-)

2 kommentarer:

  1. Slifs slafs kallade vi jellon i Mexico - modernt pa den tiden - ofta med frukt bitar inslammade i den -tx ananas. Hua!

    SvaraRadera
  2. Hm! Nu minns jag att mamma och vi nog sa just slifsslafs... schlafsigt var det! Kanske var det du som tog hem skivan...?

    Kram!

    SvaraRadera