måndag 28 september 2009

Kväll vid Ankdammen

Kväll vid Ankdammen. Herr och fru And står och ser ut över vattnet.



- Älskling, jag är trött. Jag tror att jag ska sova nu.



- Hm. Ja, min fot är ganska trött, känner jag. Jag ska nog sova jag med.



- Jag ska bara tvätta av mig lite först.



Färdig.



Alla sover. Damer, ungdomar, herrar.




Balansakt

Men så vaknar en ung kille av någonting. Vad händer...?



Nu är inte bara den unga killen vaken. Alla i Ankdammen ser åt det håll varifrån ljudet kommer...



Herr och fru And är nyvakna och alldeles förvirrade ett tag! Fru And går MOT faran, inte FRÅN den!



- Älskade, den här vägen! SPRING!



- Herre Gud! Jag kommer...!



De är många som flyr. Från sömnen på land - bort, ut på vattnet.



Vem var det? Näcken...?

Man vet aldrig vad som kan hända en Ankdammskväll.


Solen går ner över det vakande slottet.
Foton Sus

1 kommentar: