söndag 7 juni 2009

Liten lapp

Ut dagboken den 30 maj 2009

Mamma har slagit in en present till mig någon gång och skrivit det på pappret. Jag har klippt ut hennes anteckning/uppmaning och det har blivit en alldeles liten lapp av det. Den har legat i en liten dosa på mitt skrivbord i många år nu, tillsammans med några nycklar. Det händer att jag lyfter på locket och läser orden igen.

"Räkna de lyckliga stunderna blott..."

... står där med mammas handstil. En liten hälsning från en mor till en dotter.
Foto Sus
I kväll har jag haft en sådan lycklig stund. Träffat en väninna, gått på bio, suttit ute i sommarnatten, ätit färska rödbetor, druckit vino sante med mandelskorpor.
- Vem vet, sa hon, hur många sådana här kvällar vi får i sommar.
Och vi satt kvar en stund till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar