tisdag 21 april 2009

En ny värld med det vanliga

Jag fick en digitalkamera i födelsedagspresent (tack Iris och Gordon!).

Det är fantastiskt att äga en digitalkamera och jag har fullkomligt löpt amok. Plötsligt går jag omkring och ser allting i ”bilder”. Mina utflykter tar betydligt längre tid nu… :) Jag stannar upp plötsligt, måste bara ta fram kameran, förpassar mig till en annan värld…





Folk ler lite grann när de måste ta omvägar kring min cykel som jag ställer ifrån mig lite hur som helst för att kunna fånga just det där grässtrået, det där fönstret. Ja, de kan behöva runda mig, också...
;-)

Med en digitalkamera finns inga begränsningar. Jag känner frihet att fotografera allt det där vanliga jag har sett ett helt liv. Plötsligt får jag försöka fånga det på bild, också. Det är som om jag har fått något slags barnasinne tillbaka. Jag ser allting på nytt.

Resultaten är bilder på alldeles vanliga saker, resultaten är långt ifrån så fantastiska som känslan när jag går omkring och har denna nya möjlighet, får leva i denna helt nya värld.


Foton Sus
:-)

2 kommentarer: