onsdag 29 april 2009

Vi bara står här

”Jag känner mig så totalt onödig. Jag bara står här, mitt på en gräsmatta utan till synes något sammanhang, och jag vet inte vad jag är bra för. Tillbucklad är jag också, som du ser.”



”Men jag då? Jag vet inte heller vad jag gör här. De tog bort det stora, höga staketet i järn – men lämnade mig kvar.

Hur som helst, jag är fastgjuten, väldigt säker och omöjlig att få upp. Det är ju alltid något, men jag undrar ändå varför. Och jag är rädd att de har tappat nyckeln…”


Foton Sus

3 kommentarer:

  1. Det var på mitten av sextiotalet som jag upptäckte iden med found art - jag minns hur vansinnigt roligt det var att gå ut och bara se allt mögligt med konstens ögon. "Tappat nyckeln" passar in i det sammanhanget, liksom biten av Berlin muren jag fick av en kusin.

    SvaraRadera
  2. "Found art" -vilket bra uttryck! Finns det någon motsvarighet på svenska?

    Ja, kul är det... men inte så lätt? Tycker mer att jag "snubblar" över saker, och de kan vara de sista... men jag blir så glad när de dyker upp...
    :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. fraga GG, han var med och gjorde den upptackten med mig - och fotade

    jag minns att Kaknastornet just byggts och att dar lag en massa found art i snon runtomkring

    SvaraRadera