torsdag 23 april 2009

Gränden

Den här gränden ser jag in i varje kväll när jag ska sova. Ovanför gränden är himlen blå.

Mannen är elegant och går med raska steg. Skuggorna skimrar och rör sig. Det lilla barnet har stannat upp. Ser det mig? Väntar det på någon? Det röda lyser överallt. Det verkar vara männens färg. För nästan osynliga i tavlan är de två kvinnorna i vitt. De ser svalare ut i hettan. För det är nog hett, och skönt att hålla sig i skuggan.

En dörr står öppen. Jag undrar vad som döljer sig bakom den. Men, ännu mer undrar jag vad som finns längre fram i gränden – och bortom det. Vad som händer om jag går in i denna gränd. Och om jag somnar kan jag ju göra det.

Jag tror inte att det är farligt. Jag tror att det lilla barnet nog kan visa mig runt.


Foto Sus

1 kommentar:

  1. Jag minns inte den har malningen sa bra. Ar det samma konstnar som malade ett "cityscape" i NY?

    SvaraRadera