söndag 15 mars 2009

Att vilja bli varm om hjärtat

Från dagboken, den 22 februari 2009

Ja, här sitter jag och halvsover... det har varit en bra men intensiv dag. Jag behöver varva ner lite...

Jag gick förbi kylskåpet nyss. Där sitter en lapp, den har suttit där länge. Jag har till och med plastat in den:

"Den tydning är den rätta
som gör dig varm om hjärtat."

Vilka människor vill tänka så? De som har mött mycket ilska, gräl och konflikter och därmed har tröttnat på det - eller de som har goda erfarenheter, är trygga i sig själva och tror andra om gott?

Eller bara blir det så för vissa människor, oavsett bakgrund, att det är så här man aktivt väljer att tänka?

Ja, inte vet jag. Men någon gång satte jag upp den där lappen och den lär få sitta ett tag till.

God natt...

2 kommentarer:

  1. ....det visar att man tror pa sig sjalv!
    vilken fin blog, klart att jag ar glad att du vill anvanda malningen. Jag har last varenda dagboksantekning och tycker mig komma dig narmare. At Snoball har jag skrattat! Tycker om namnet Sus ....
    Heja Sus!
    IS

    SvaraRadera
  2. Tack gulle!

    Kram och god natt!

    SvaraRadera