söndag 15 mars 2009

Utan pengar

Jag försöker så gott jag kan vara "klimatsmart". En undersökning jag gjorde på nätet visade att jag är jääätteduktig!

Fast, hihi, för ett tag sedan "avslöjades" ju min hemlighet i nyheterna: "Mindre Bemedlade Personer" tär mycket mindre på miljön än de med större kassa. De bor t.ex. i lägenhet, de reser inte mycket utomlands, de konsumerar mindre, de har inte bil etc., etc...

Skulle det vara något att ta upp som en nyhet?(!)

Fast till min stora förvåning var det en bekant som blev sur och inte ville hålla med... sa att det är utvecklingsländerna som borde skärpa sig och inte vi...

Hur som helst, jag ser som vanligt till att ta åt mig av det positiva som bjuds gratis, spänner ut bröstet och känner mig jätteduktig helt utan anledning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar